tisdag 3 februari 2015

nu har jag shoppat Nudie igen



Jag köpte ett par Nudie-jeans till Emanuel för nåt drygt år sedan. De kostar ju kanske 1200 kr nya. De jag köpte kostade 119 kr på Erikshjälpen. Sedan hittade jag ett par på Malvan här i Landskrona. De kostade 20 kronor och var helt nya. De skulle jag ha själv, men insåg när jag kom hem att de passade Emanuel bättre. Han och jag har ju samma storlek, förutom att han har mindre rumpa så han får en del brallor jag inte tycker passar mig. Ja, och sen då, så köpte jag ett par till Nudie-jeans på vår lilla kommun-second hand för 45 kronor. De är raka i bena och jag kan inte bestämma mig om jag gillart eller om jag ska klippa av dem till shorts/göra kjol av dem. Det är roligt med märken när man har råd, tycker jag. Och på tal om det. Jag köpte ett par jättecoola G-Star-brallor också, på den där kommun-second handen. De kostade 20 kronor och jag var helt övertygad om att de skulle sitta som en smäck på mig. Det gjorde de kanske, men de var betydeligt snyggare på min man. Så han fick dem. Och bär dem som en... kung? Jaja.
Så roligt kan livet vara. Med second hand, en make som tar vad han får (och blir grymt snygg i´et) och ett grymt mycket billigare liv.

2 kommentarer:

  1. Det är alltså i Landskrona som en ska shoppa secondhand! Jag hittar aldrig nåt i Malmö, det är så utplockat och det mesta är basplagg från hm =/

    SvaraRadera
  2. haha neeeej du, mina absoluta BÄSTA fynd är gjorda just i Malmö, så där håller jag inte med dig! :) Men visst, ibland kan man hitta här! Men det är ytterst sällan faktiskt. Och Erikshjälpen är i Helsingborg, där brukar jag iof alltid hitta något värt. Men där är jag inte så ofta :) Man måste ju gå ofta, det är väl det som är grejen. DÅ fyndar man! :)

    SvaraRadera