tisdag 3 februari 2015

This Old Thing

Jag dör lite.
Imorse vaknade jag fruktansvärt inspirationslös. Till... allt. Livet. Ja typ så.
Jag mådde rätt kasst rent allmänt och stannade hemma från jobbet efter mycket om och men.
Jag har varit soffliggande precis hela dagen och upptäckte då detta. En tv-serie på SVTplay, som på svenska kallas Vintagejakten och på engelska heter den This Old Thing.

Är du det minsta intresserad av vintage eller second hand; KOLLA!


Här är kvinnan bakom den. Dawn O´Porter heter hon. Hon har så GALET snygga kläder i serien! Och är ascool. Bli inte förvånad om jag snart dyker upp i denna frillan.


Denna outfit!!! Älskarn! 


Hon har dessutom ett helt crew som är yrkesdesigners, sömmerskor osv osv. De berättar och visar precis hur man kan göra med plagg som behöver en uppdatering eller som behöver sys om lite. SÅ BRA!



När jag nu alltså googlat runt på denna donna ser jag också att hon gett ut en del böcker. Bland annat denna! HEJ FÖDELSEDAGSPRESENT! Hint hint, Emanuel...

Okej. Så se den! Om inte alla (4) avsnitt, se ett! Så värt!

Dessutom blir man ju galet sugen på en vintage-resa till London... Who´s in?!

2 kommentarer:

  1. Men hur har jag missat detta?! SVT play passar mig utmärkt eftersom det är sällan vi kan se nånting när det faktiskt sänds pga busunge =)

    SvaraRadera
  2. Men hur har jag missat detta?! SVT play passar mig utmärkt eftersom det är sällan vi kan se nånting när det faktiskt sänds pga busunge =)

    SvaraRadera