onsdag 27 augusti 2014

Att vara lärare


Nu för tiden jobbar jag på tredje andra, riktigt jobb som lärare. Det är så himla konstigt att byta arbetsplats som lärare. Jag är osäker på om jag egentligen kan uttala mig om andra yrken, men när det är ett yrke som ÄR samma överallt, fast det absolut, verkligen, så megamycket INTE är det, så kan det verkligen bli konstigt.
Jag trivs bra här. Jag har rast och sånt. Bara det liksom! Och så jobbar jag ytterst lite. Jag jobbar bara 50 %. Och hjälp mäh vad många som ifrågasätter det. Jag vet inte hur många gånger någon frågat om jag har ett jobb vid sidan av. I torsdags, när jag skulle ta helg, sa jag faktiskt: Ja, jag är mamma!
För det är ju det som är tanken. Att jag ska orka med min familj och speciellt mina underbara ungar. Jag kan visst inte riktigt hantera tempot i läraryrket samtidigt som jag är småbarnsmorsa.
Hade jag haft möjlighet hade jag gärna varit hemmafru på heltid alltså. Jag älskar att vara hemma!

Nu ska jag arbeta vidare här. Det är spännande med nytt jobb. Och nu ska jag komma på hur alla barn kan platsa och förstå mina lektioner. Det är inte så himla enkelt, minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar