onsdag 23 juli 2014

hashtag sämästärn

Iklädd second hand-klänning från Emmaus, som använts flitigt denna sommar

Jag har verkligen semester. Och jag är ju östgöte i grunden, då uttalas det mer sämästär, faktiskt. Grejen är, att när jag är trött, som jag mestadels varit under min semester (jag måste skriva semester hela tiden, för det är första gången i HELA MITT LIV, som jag har riktig semester), så börjar jag enligt källor (min man) prata mer östgötska. Man kan tro att det handlar om att jag alltid annars håller mig och är redig och pratar rikssvenska (hrm). Men det är det verkligen inte. Jag tror jag bara älskar att bre på östgötska och när jag är trött, ja då finns inga gränser. Då bah köör ja!
Det tog ett tag för min kropp att riktigt komma in i semestermode. På mitt fantastiska jobb, som jag kommer sakna, eftersom jag bytt, så slutade eleverna en fredag och andra jobbade måndag och tisdag efter. Jag minns så väl när jag kom på måndagsmorgonen och varenda en av kollegorna sa att de tänkt slappna av i helgen, men att det inte gick. Och precis så var min känsla. Jag var så extremt speedad. Jag gjorde en miljon grejer den helgen och de två första veckorna på min semester mådde jag riktigt dåligt, fysiskt. Min mage har ju fått sig en rejäl känga av att börja arbeta. Och dessutom arbeta som lärare. Det är verkligen hatkärlek till det yrket.
Förhoppningsvis blir det här läsåret lite lättare, då jag ska jobba mindre.

1 kommentar:

  1. Filippa jag längtar efter att läsa din blogg!!! Gillar särkilt den djupare stilen du hade nu (var det i våras?) :) Men du får skriva hur/vad du vill.. I'll read! KRAM/ Linn

    SvaraRadera