tisdag 12 november 2013

jag låtsas att jag inte längtar

Jag fortsätter bekänna mina svarta synder för er, ett folk jag inte vet om ni finns. Vilket är bra. Då kan jag fortsätta låtsas.
Den 14 november lanserar H&M sitt feta samarbete Isabel Marant. Det är en designer vars kollektioner jag har lagom bra koll på, jag gillar´t. Det är fantastiskt. Yes, I said it.
(som ni borde veta vid det här laget har jag koll på konstiga saker - som vad för sorts plagg Isabel Marant står för, liksom).
I alla fall. Lagom i tid tryckte jag på knappen publicera igår, när jag sedan ett tag funderat på köpstopp. Jag har vetat om denna lansering med H&M jättelänge, som alla där ute som tycker det är spännande, men det var med bävan jag la ut det igår.
Jag vill ju såklart också stå i kö för att hitta det perfekt plagget. De är rätt dyra men det är ju ingenting mot vad de kostar i själva verket. Jag har smygtittat på flera plagg, drömt, önskat...
Och samtidigt är jag oerhört lättad! Vad skönt att jag inte kommer lägga pengar som jag egentligen inte har, på kläder som egentligen "bara" har en speciell tagg i nacken. Plagg som en superkändis skapat, säkert av bättre material än jag vanligtvis bär... MEN ÄNDÅ.
Tacksamheten flödar. Och visst längtar jag till torsdag, när alla kläder syns och antagligen är totalt slutsålda när jag kommer hem från jobbet... Det ska bli roligt att se. Men, nu tar vi tag i det här konsumtionshetsillamåendet och tackar för köpstoppet.

Hej!

Ps. Jag länkar inte till Isabel Marant pour H&M, för jag vill ju att du också ska inleda köpstopp. Hihi.

2 kommentarer:

  1. Har också köpstopp och det är SKÖNT! Men det tar ett litet tag innan det blir det. So keep it up. Själv blev jag inspirerad av en kompis som ville göra det hela hösten så jag gjorde likadant. Det är så VÄRT, Filippa, du kommer inte att ångra dig! Glad november!

    SvaraRadera
  2. FÖrresten, jag beundrar dig ändock mer eftersom du gillar fashion så mycket och uppoffrar H&M-grejen. Cooly!

    SvaraRadera