söndag 13 januari 2013

svärmors hatt och vårkänslor




På julafton hittade min svärmor en hatt som fick mig att falla pladask. Ibland har vi verkligen samma, perfekta smak alltså. Den här var en gammal en som jag fick lov att återanvända. Det kändes lyxigt! 
De senaste dagarna har jag haft vårkänslor. Inte så mycket för vädret kanske, eftersom det är svinkallt och minusgrader ut, men det är något... Kanske att julen äntligen är utstädad och hjärnan går på högvarv om hur jag ska fixa och möblera och plantera (!) och vilka färger vi ska ha på krukorna i fönstret. Ja, vilka underbara saker man får fundera på när man går hemma hela dagarna.
Det är väldigt speciellt med föräldraledighet faktiskt. Ibland håller jag på att bli tokig på att inte träffa någon vuxen på flera dagar. Ibland känner jag att jag aaaaaaldirg kommer kunna/vilja börja jobba för det är så uuunderbart att vara hemma med barnen! Och sen önskar jag oftast att tiden kunde stanna lite. Att jag kunde njuta ännu mer. Och att jag var lite mer grön om fingarna, mer kokkunnig, bakmästerlig, syduktig och andra sånna där grejer som verkar så lätt men ack är så svårt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar