måndag 14 januari 2013

träna, träna varje fredag och så varje jul

... det tycker jag är kul!

Jag är verkligen nördig när det kommer till träning. Jag läser och googlar och ja, sen tränar jag ju också. Mycket har givetvis med att jag varit gravid, haft svår foglossning och sedan fött barn. Två stycken dessutom! Jag har alltid älskat att träna. Inte för att jag vill se rutor på magen och snygga, muskulösa armar... Jag har aldrig ens tänkt tanken att det skulle vara ett resultat av min träning.
Träna gör jag främst för att:
1. Må bra
2. Det är så himla kul

Jag måste träna för att min rygg belastas väldigt märkligt sen jag fått barn. Ja, kan ni tro. Bara jag tar en kort joggingrunda eller en tur till gymmet och crosstrainar lite så känns ryggen bättre nästa dag. Det är faktiskt helt otroligt vad lite träning gör.
Sen är det så roligt tycker jag. Jag älskar att pusha mig själv och se att jag faktiskt klarar saker jag aldrig trodde. Det är häftigt! En del tror jag pushar sig själv på andra områden, inom jobb, matlagning, inredning osv. Än så länge har jag hakat upp mig på träningen...

Något som också är galet kul, har jag plötsligt insett, är ju kläderna. I julklapp fick jag riktiga träningskläder, alltså inte ärvda eller köpta på Ullared (no offense Ullared, men kvallen märks ju...). Jag hittade sedan lite kläder på superrea som jag kunde köpa för ett presentkort jag fick i julklapp. Nu är ju liksom halva grejen att få ta på sig sina snygga, sköna träningskläder och ut och träna!

Japp. Träna är bra. På mååååånga sätt!

2 kommentarer:

  1. Pepp! Och så gick jag ner och fixade träningskort Idag men fick veta att registreringen inte går igenom förrän imorgon så jag fick traska hem utan att ha tränat :(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va? Jag fick träna direkt när jag köpte mitt! Hon släppte in mig bara. Konstigt att de gör olika!

      Radera