onsdag 2 januari 2013

snuvad på julen


Jag känner mig lite snuvad på julen och alla dess roligheter. Jag har varit sjuk sedan juldagen och egentligen har jag varit sjuk hela december. December ÄR en tung månad för mig, det har det varit sedan jag blev ihop med min man (haha, schysst). Grejen är att han är ljudtekniker, och en ljudtekniker har en av sina bästa (värsta) månader i december. Det är jobb dygnet runt om man så vill. Och så jobbar man kanske med annat också.
Jaja. Det här året har jag haft två småkids också. Det är ganska nytt för mig, även om den lilla nu är SJU månader. Halleluja, jag älskar att de blir äldre OCH jag njuter av tiden. Så det så.
Men julen. I år hade jag pyntat, jag gjorde det i november, alltså, precis innan det blev första advent. Vi hade några halvlediga dagar och jag grejade runt i lägenheten, lyssnade på julmusik och kände att i år, ja i år kommer jag älska julen!
Men sedan kom ohälsan. Alla jobben. Mer jobb och så försvann all ork och lust att göra något kul av julen. Sist men inte minst körde jag på stenhårt så fort maken blev ledig (den 23:e) och kollapsade sedan på juldagen. Ja det är faktiskt nästan sant. Jag minns inget förrän det bli annandagskväll då det började ljusna lite. Ja, sedan kom ju halsflussen på Nyårsafton, så man kan väl säga att jag blev snuvad på de festligheterna också. Tristans!
Jag är som tur är inte bitter. Jag känner att jag lärt mig så ooooooerhört mycket och om det är någon som vill ha kunskap och vishet kan ni nu fråga mig. Ja, för nästa år ska inte bli såhär. Och inget annat heller. Min önskan är att lära mig att ta det lugnt. Slappna av. Chillaxa och låta människor omkring ta hand om oss (vilket de gör väldigt bra!).
Ja. Så, nu är det 2013 och det kändes på nåt vis skönt att året tog slut i samband med det här (skit)året.
Och det här året ska bli bra, jag känner´t! Och mest för att jag bli äldre, visare och bättre människa för varje år som går. Det mina vänner, det kallas INTE ålderskris!

Tack för 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar