fredag 10 augusti 2012

den okristliga tiden



Man ska inte klaga. Och det tycker jag faktiskt inte jag gör särskilt ofta. Inte till offentligheten i alla fall. Men fy vale vad trött jag är! Och fy vale vilka hemska nätter jag har fått av mina två små troll. Jag kan liksom inte förstå varför den stora måste vakna på så okristliga tider. Okristliga tider betyder (enligt mig) att det inte går att agera kristet för det är så tidigt. Och kristet, ja, det måste väl vara att man är snäll och trevlig. Jag är inte det kl 5.08 på morgonen ifall jag dessutom varit uppe två-tre gånger tidigare och gett den lilla mat, eller den stora välling. Whatte?! Den stora dricker nästan aldrig välling på natten... förutom den häääär veckan då ja.
Så nu är jag död. Jag är såååå död. Jag ska bara överleva tre dagar till, sen ger jag upp helt några veckor. Vi kanske inte ses...

2 kommentarer:

  1. Charlotte Lignell10 augusti 2012 kl. 08:44

    Men du fy vad hemskt!!!! Hoppas du kan vila nåt under dagen! Kram

    SvaraRadera
  2. Fy vad du är grym, Filippa. Det är allt jag har att säga förutom att ironin i ditt skrivande får mig att asgarva emellanåt! Trots det allvarliga temat, can't help it! Så tack för detta. Du/ni finns i mina tankar och böner.

    SvaraRadera