fredag 13 januari 2012

dagens second hand-tips!



 Här om dagen tog jag mig en extremt kort second hand-tur i vår vackra stad, Landskrona. Här finns inte så många second hander, däremot är priserna ofantliga. Vill man göra fynd och kap så ska man ta sig hit. Inte för att det heller finns jättemycket inne i dessa second hander, men lite!
På onsdagar och lördagar har Röda Korsets second hand öppet. Och de har nya lokaler och jättefint, organiserat och trevligt! Lite av det mesta. En skinnjacka till exempel för 70 kr tycker jag är ett bra pris.
Jag själv köpte ett par Kavat-skor till nya bebisen för 30 kr (Kavat kostar runt 500 kr annars) och en randig tröja till mig själv för en tjuga. Kändes som en bra runda.

Imorgon har de öppet kl 10-13. Kanske vi ska gå dit tillsammans?!


3 kommentarer:

  1. Lätt att jag hade velat gå dit om det inte vore så långt ifrån Malmö ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är ju enda nackdelen! avstånden!

      Radera
  2. sjukt spännande ändå!

    SvaraRadera