torsdag 12 januari 2012

att lyckas


Foto: jag. Modeller: min man & Olof 

Underbaraclara skrev just ett tänkvärt inlägg. Att det är att lyckas de flesta av oss är rädda för, inte att misslyckas. Att lyckas innebär förändring, att misslyckas innebär att stå kvar i tryggheten. Självklart snurrar tankar igång. Att lyckas. Vad har jag lyckats med då? Jag menar, det måste väl vara bättre att rannsaka sina lyckade stunder än sina misslyckade? 
Vad har jag haft för drömmar? Vad drömmar jag fortfarande om? Var vill jag lyckas?

Jag tror jag som yngre människa drömde mycket om att hitta min drömman. Det gjorde jag ju. Emanuel är mer än min drömman. Jag är verkligen bortskämd på det där området. Sen har jag alltid drömt om att skaffa mig en egen liten familj. Och nu är ju den drömmen igång att bli förverkligad. 
Jag har aldrig drömt om rikedom och pengar, bra karriär och vackert hus. Däremot kan jag önska fast och stadig ekonomi, ett jobb att trivas med och massor, massor med vacker inspiration i min omgivning. 
Det jag nog är mest stolt över just nu är att jag lyckats trycka ut en unge. Och snart ska en till tryckas ut. Och kanske livet med denna unge, som mamma, student, fru, pastorsfru, ljudteknikerfru (alltså, jag är ju fru till en person, det kan här låta som tre)... Än så länge funkar det bra på den fronten och det är tufft och jobbigt ibland. Men det är en galen bedrift att orka leva samtidigt - tycker jag! Och visst är inte livet som det har varit, och det här året kommer saker hända som aldrig hänt innan. Och visst är jag rädd. Men också så trygg. 

I framtiden drömmer jag om att utveckla mina kreativa sidor. Kanske arbeta med något av de grejer jag älskar att göra. Jag drömmer om second hander, fotografier, vackra kläder och bilder, min underbara familjs utveckling och allt annat coolt som kommer att hända i mitt liv.

Varsågod, nu är det din tur: dröm!

2 kommentarer:

  1. Jag drömmer om att älska och bli älskad.

    Jag drömmer om att resa mycket och uppleva världen. Jag drömmer om att lära mig massor med nya saker. Om att hitta ett jobb som jag trivs med, där jag träffar människor och på något sätt kan hjälpa dem. Om det så bara är att servera dem en latte och ett leende för att göra deras dag lite varmare, eller om det är att åka som volontär och rädda världen.. bara jag får göra någonting som känns bra i hjärtat.

    Jag drömmer om att ha mitt eget mörkrum och börja fotografera analogt igen, och jag drömmer om att fortsätta skriva och bli bättre på det.

    SvaraRadera
  2. Jag drömmer om ett liv i harmoni, där mina drömmar och mina behov har en möjlighet att tillfredställas.
    Jag drömmer om ett liv utan kvävande krav och utan ångestfyllda nätter.
    Jag drömmer om ett liv där jag kan förmedla till mina barn vad som verkligen är viktigt här i livet.
    Jag drömmer om ett liv fyllt av spontana skratt och hisnande glädje.
    Jag drömmer om ett liv tillsammans med vänner som har samma syn på livet som jag.

    Jag drömmer om ett liv där jag får leva min dröm...

    /M

    SvaraRadera