onsdag 4 januari 2012

2011 - en textsammanfattning


Tycker den här bilden (tyvärr) sammanfattar 2011 väldigt bra. Jag + fika + glad. Haha!



Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?
Eh ja. Jag köpte solglasögon med styrka för en billig peng, jag investerade i fotriktiga skor (det var i och för sig det sista som hände 2011), jag klarade en kurs på distans, jag flög jättelångt utan min lilla familj, jag gjorde en investering i miljö och framtid och handlade bara second hand ett halvår. 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, ett par stycken faktiskt. Alltid roligt! Synd bara att ingen bor nära...
Dog någon som stod dig nära?
Ja, min bästa barndomskompis pappa gick bort. Det var väldigt sorgligt men också en lättnad för familjen eftersom han varit så sjuk.
Vilka länder besökte du?
USA och England, och Sverige och Danmark? 
Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?
En bra ekonomi är väl något vi alla drömmer om... Tyvärr känns det nu som att 2011 kommer fetslå 2012 eftersom jag är redan är orolig över i princip allt för år 2012. 
Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?
3:e sep. Plussade på grav-testet! Och 30 mars, Elysias ettårsdag och hon började gå. Så ljuvligt!
Vad var din största framgång 2011?
Att jag klarade skolan och att vara mamma/fru samtidigt. Det är verkligen en bedrift, enligt mig!
Största misstaget?
Att jag inte lyssnade mer på mig själv.
Bästa köpet?
De flesta av mina second hand-köp är bäst av så många anledningar. Men min rosa kappa kommer alltid att vara finast i garderoben. Och kanske de fotriktiga skorna men det vill jag inte prata om.
Vad spenderade du mest pengar på?
New York-resan. Helt klart värt det!
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Min man och dotter är ju mina största glädjekällor. Men att också inse när året började ta slut att jag är så sjukt välsignad med sååå många nära vänner och en underbar familj som tar så bra hand om mig. LOVE YOU ALL!
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2010?
Lilla Snigel akta dig, Empire State of Mind och Nästa jul
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Första halvåret var jag definitivt gladare än alla andra år tillsammans. Andra halvåret blev jag gravid, trött och mycket jobbiga saker på schemat. Men ändå lycklig.
Vad önskar du att du gjort mer?
Igen; lyssnat på mig själv. Och inte känt dåligt samvete för att vara en dålig mamma.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Känt dåligt samvete.
Blev du kär i år?
Jag blir alltid nykär i min man när han kommer hem från sina resor. Det är väl det bästa med att han rest så mycket?
Favoritprogram på TV?
Skäms ju nästan, men det måste ju vara Biggest Loser alltså. Haha!
Bästa boken du läste i år?
Bibeln. Kanske en av dom valböckerna jag läste i somras också (nooot).
Största musikaliska upptäckten?
Min dotter.
Något du önskade dig och fick?
Ett grymt bra år.
Något du önskade dig och inte fick?
En hel del antagligen. Till exempel har jag fortfarande inte fått ett eget hus, en fast inkomst eller foglossnings-fri graviditet. Men sånt kan man ju inte gå och tänka på!
Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Jag var i kyrkan, sen firade vi mig hos min moster med min familj. Sen har jag för mig att Emanuel egentligen hade en överraskning planerad men att den sket sig. Och det gjorde ingenting! 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En smärtfri graviditet kanske? Och mindre trappor i huset.
Vad fick dig att må bra?
Vänner, familjen, kärlek och mina fotriktiga skor (skit! De kommer alltid upp...)
Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha va? 
Vem saknade du?
Andrea när hon var i London och Hanna när hon är i London. Annars har jag många nära så jag slipper sakna så många!
De bästa nya människorna du träffade?
Oj. Jag tror detta var året jag fördjupade mina relationer istället. Jag har säkert träffat många nya, underbara människor också...
Mest stolt över?
Att jag snart är klar med det värsta i skolan. Och att jag vågade ge mig på att bli gravid igen. Jag är sjukt grym.
Högsta önskan just nu?
Att det ska sluta regna, att min man kommer hem snart, att skolan ska klara sig själv, att jag ska slippa gå och kissa tre gånger på natten och... fred på jorden.

2 kommentarer:

  1. ha ha biggest loser är också mitt favoritprogram! I love Bob o Jilian!

    SvaraRadera