onsdag 4 januari 2012

första 2011 årssammanfattning


Nu mina crazy peeps! Nu ska jag sammanfatta mitt år 2011 på lite olika vis i lite olika inlägg. Vi börjar med det första halvårets iPhone-bilder. Kuuuul va?! Det här lär ta några dar....


Det första som hände år 2011 var att vi tog vårt pick och pack och for till Sälen.


Inte den bästa resan dock. 12/16 fick magsjuka (inte jag!) och de andra insjunkade på nåt annat vis. Inte kul, men minnesvärt! 


Jag kom tillbaka till Malmö Bajsskola efter lite "lov" och fortsatte resan med min trogna följeslagare; Darya! A.k.a Smockan.


Efraruth gjorde sitt första officiella framträdande!


ÄNTLIGEN installerades en projektor i kyrkan! Antagligen var (ÄR) jag gladast för det!


Min sötaste lilla Bumsing fyllde ETT år och var knubbigare än någonsin! Haha, jag ÄLSKAR denna bilden!!!! 


Mitt second hand- och vintageintresse tog ordentlig uppsving när jag hade mitt only-shop-second-hand-halvår! Ett av de bästa shoppinghalvåren i mitt liv alltså ;)


Elysia lärde sig gå och tog sin första shoppingrunda med sin kompis Elvin.


Vi flyttade. Plus: diskmaskin. Minus: för många trappor, för mycket kyla, för krångligt med vagn osv osv osv...


Jag fick en symaskin i födelsedagspresent (mars!) och sydde ett fodral och upp ett par jeans jag köpt på second hand för fem kronor.


Jag och resten av familjen Nielsen åkte på 80-talsfest. Dessutom kvaddades bilen på hemvägen så vi stod på motorvägen i 3 timmar mitt i natten utanför Falkenberg. Minnesvärd natt med svåger, svägerska och make! Haha!


Många goa frukostar och fikor med fina människor!


Familjepromenader ute i på landet. 


Emanuel kom på en ny efter-ledningsmöte-fis-ställning som höll i sig hela året.


Jag fyndade det bästa och snyggaste plagget någonsin på Myrorna i Malmö.


Elysia tog äntligen sitt ansvar och började hjälpa till med hushållsysslorna!


Vi lekte med ljuset i skolan.


Elysia spenderade en natt hos sin mormor och morfar. Och längtar efter nästa gång!!!! ;)


Jag började sätta upp håret i en boll.


Det blev vår och vi åt middag ute på vår gård.


Elysia konverterade till stekare.


Och fick sin alldeles egna strandstol av mormor och morfar.


Morbror Stek och Elysia hängde massor.


Jag och mina vänner målade tånaglarna för att känna att sommarn är på gång!


Vi hade avslutningspicknick med klassen på Sveriges varmaste dag (säkert).


Elysia och hennes far lärde sig minst ett nytt instrument och jag försöker fortfarande spela något mer än "Det lönar sig att knäppa sina händer" på gitarr.


2 kommentarer:

  1. Det här tyckte jag var superkul! Sjukt bra!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag fick vara med! Jätteroligt och bra inlägg! :)

    SvaraRadera