måndag 7 november 2011

x-mas time?


Är det nåt jag kan intyga här i världen, så är det att man förändras så länge man lever. Jag har alltid avskytt julen. Det har varit så mycket press och konstigheter och "alla andra" verkar gå in för det så mycket att jag mått illa. Detta kan ju låta lite knepigt eftersom jag är kristen och julen i grund och botten handlar om just; Jesus. Jag har dock aldrig förnekat Jesus Kristus födelse och vad julen faktiskt är! Men hjälp alltså, vilken hysteri det har varit i mitt liv...

Nu är mitt liv förändrat. Och ärligt talat så vet jag inte varför. Kanske för att jag fått barn, vad vet jag? Men jag LÄNGTAR som en tok efter denna högtid just nu! Jag kan till och med tänka mig att julpynta och julbaka här hemma. Och då mina vänner - för er som inte känner mig så väl - DÅ har en revolution skett. 

Jag har även sagt till Emanuel att det kommer vara okej med skumtomtar och julmust när det är ca två veckor kvar till december. Detta har faktiskt sina goda anledningar; ni-som-inte-tillåter-en-tidig-julstart. Jo. Min man kommer att jobba 19 kvällar innan den 24 dec i december. Ni kan alltså ana att vi inte kommer ses så mycket (eftersom jag har praktik också, tjoho!). Så därför måste vi börja njuta av juletiden lite tidigare. Japp.
Jag ska även börja min julklappshandling idag och det känns KUL. Oj vad konstigt livet är ibland. Och tur är väl det!

God Jul! Eller?!

2 kommentarer:

  1. Kul att du ser med andra ögon på den här julen =) Jag har alltid gillat julen och avskytt nyår, det känns mer konstlat för mig. Alla andra verkar veta vad de ska göra för något (nytt och spännande) flera månader i förväg och det ger mig ångest. Julen däremot är som en pyrande förväntan, det är ungefär lika från år till år, men oavsett hur mycket eller lite man gör så brukar stämningen landa och det räcker gott och väl att det är mysigt inne när det är kallt och rått ute. Hoppas ni får en riktigt härlig jul!!! Och att dina förväntningar består =) Kram becky

    SvaraRadera