tisdag 22 mars 2011

you probably look stunning, hon´. stop thinking!



Idag skulle jag vilja tillägna ett inlägg till alla flickor (jag gissar att det mest är flickor som kikar in här, nämligen), som någon gång känt sig fula, tjocka, äckliga, ofräscha, mulliga, för smala, finniga, svettiga eller allmänt känt en negativ oas runt sig.
Jag tycker det är så himla tråkigt. Är det något jag avskyr är när jag själv "känner" mig tjock. Eller "känner" mig ful. Vadå känner liksom? Jag har ju turen att ha en sån här härlig make, som påminner mig om att mina känslor ibland spelar mig ett spratt (okej, han har aldrig uttryckt det så exotiskt, men ni förstår).
Varför måste vi brudar känna efter så mycket? Javisst, jag kan verkligen avsky putmagen som vägrar försvinna. Och ja, ibland får jag ångest över att min finniga hy aldrig vill ge sig (kom igen, jag är faktiskt en vuxen 25-åring!). Och vem känner sig inte extra tjock runt menstider då choklad är det enda som gör en glad, liksom? Självklart!
Men hörreni. Vi måste våga vara nöjda. Vi måste faktiskt det. Om inte för din egen skull (för ibland verkar det som vi kvinnor inte kan göra saker för vår egen skull ju), så för andra tjejers. För varandra liksom. Tänk om vi bara kunde utbrista; För bövelen vad jag älskar min dallriga kropp! Och då menar jag inte att det ska vara sarkastiskt, nej, det får det inte. "Jag älskar mina kurvor" säger ju en del. Varför skulle de inte göra det? Jag älskar när folk säger så. Det är så himla verkligt.
Jag kämpar dagligen för att vara nöjd med mig själv. Jag vill inte tänka varje dag; nej, nu måste jag sluta äta godis (för det är ju för sketan omöjligt ändå). Jag vill istället se mina "skavanker" och tänka att jag är NÖJD. Så himlans NÖJD! 
Kan vi inte göra det tillsammans då? Vi liksom, vi tänker när vi ser i spegeln, näe, för sketan Gudrun, nu är du nöjd! Du är ju så snygg! Du är ju DU! Och tänk, någon annan ser dig idag och tänker, åh, sådär vill jag se ut! 
Och så tar vi till oss varje komplimang som om vi aldrig fick några, okej? Vi bara suger in dem, andas in dem sju gånger och njuter av lugnet, snyggheten, glädjen och framför allt, kärleken!

JA! Skriv på här nu så kör vi på ett nöjdare Sverige! Våga utmanas!

6 kommentarer:

  1. hejja hejja!
    du är så bra på att peppa filippa!

    SvaraRadera
  2. Måste säga att detta var det bästa blogginlägg jag någonsin läst :))) Tack <3

    SvaraRadera
  3. jaaaaaaaa! jag älskar mina bristningar på magen! de säger "du har fött världens finaste unge!". och mina kurvor är läckra! idag är jag nöjd med min mulliga fina kropp! tack för peppen <3

    SvaraRadera