onsdag 23 mars 2011

safety: denim



Bilden är härifrån!


Ett grymt säkert kort är ju jeans. Galet snyggt, galet praktiskt, galet klassiskt och alltid inne. Jag har själv önskat att hitta en riktigt snygg å bra kjol. Till min förtjusning hittade jag två stycken den här veckan! Woho! Och varför jag skriver detta är, om du också letar, så ska jag nu ge ett grymt bra tips.
Jag köpte båda mina kjolar på Myrorna (två olika dock), för endast 45 kr styck. Många jeanskjolar/shorts kostar faktiskt 45 kronor på Myrorna och säkert inte mycket mer på andra second hand. Om du är sugen på en kjol eller ett par shorts (jag har ju faktiskt införskaffat jeansshorts den här veckan också), så gå dit! Var öppen för nya förslag, prova allt som är i din storlek och se möjligheterna! Du kan alltså köpa tre kjolar till priset av en, på en av de billigaste kedjorna i Sverige (H&M såklart). Alltså, förstår du? Dessutom gör du en grymt fin insats, eftersom pengarna går till riktigt bra grejer.
Och. Ja, det kommer mer positivt. Just jeans är ofta välsorterat i second hander, och är lättare att hitta än andra grejer. Så, kör på nu!

2 kommentarer:

  1. måste man vänta till sommaren för att se alla dina kap? =D

    SvaraRadera
  2. haha närå, ska försöka styra upp nåt snarast! ;D

    SvaraRadera