fredag 2 januari 2015

Årets viktiga mål


Jag ska rada upp lite mål, tänkte jag. Det är ju nytt år. Och år 2014 var hittills, i mitt liv, det sämsta någonsin. Jag tänker; det kan bara bli bättre.

Så. Vad kan man tänkas ha för mål egentligen?

1. Jag ska sluta klaga på hur jag ser ut. Jag är så trött på mig själv, att jag gör det! Så nu ska jag sluta att ens tänka på hur min kropp är och lär förbli. För det är ju inte som att jag tänker göra något åt det ändå, liksom. 

2. Jag ska ta det mer lugnt med mina kids. Jag ska sluta stressa runt och försöka hinna städa, diska och allt sånt när vi bara är hemma. Vi ska ligga mer i soffan och läsa böcker och mysa. Japp. Det har jag bestämt. Mer fokus på mina älskade barn, mindre fokus på ett välstädat hem.

3. Klä mig mer som jag. Ibland har jag så galna föreställningar om hur jag vill klä mig, men vågar liksom inte. Jag ska våga mer. Men också bara låta mig själv klä mig i jeans och tröja, något jag kan känna att jag dööör va trökigt! Men ändå. Skönt och vara tråkig ibland också ju.

4. Äta mer hälsosamt och göra det till en vana - ej ett tvång. Jag är så dålig på att äta bra och då menar jag bra råvaror. Jag älskar godis, och skulle aldrig sluta med det. Fika är ju liksom min livsstil så det är inte heller frågan om det. Men jag ska köpa hem bra grejer, ekologiskt, och nyttigt för hela kroppen. Och så skippa allt sånt där mellanting liksom. Dessutom har jag IBS och måste tänka på vad jag äter om jag ska må bra i längden. It´s a win-win ju.

5. Tänka extra mycket på mig själv. Jag ska försöka tänka en extra sväng på vad jag faktiskt vill och tycker, innan jag går med på allt som andra säger eller tycker och tänker är rätt. Stå upp för mig och mina tankar. Och vårda mitt inre och yttre på ett bra sätt.

6. Prata mer om sex, kärlek och relationer. Det är så viktigt!

7. Pussa min man varje dag. Ibland glömmer jag det. Jag måste göra det, det är så mysigt ju.

8. Prata mer öppet om ångest, nedstämdhet och hur det kan vara att må dåligt och ha det jobbigt psykiskt. Fast det kanske verkar som det inte är det. 

9. Springa milen minst fem gånger. MINST! Ska bara bli frisk så jag kan börja springa igen... Längtaaaaar.

Är det någon annan som har några mål med det nya året? Det kan ju vara himla roligt att höra faktiskt.




1 kommentar:

  1. Jag tänker varje årsskifte att nu ska det äntligen bli mitt år men de senaste åren har varit tuffa och tydligen blir det inte bättre om inte jag ser till att saker ändras så det är väl mitt mål. Att bli mer ego och sätta ner foten för att jag ska må bra. Det enda bra med 2014 var att Sixten kom och det är ju det bästa i mitt 28-åriga liv så jag kan ju inte säga att 2014 var sämst då ju ;) Jag hoppas innerligt att 2015 innebär mycket mindre fysisk smärta för min del och att jag vågar köra mitt "Golden Year ".

    SvaraRadera