torsdag 18 december 2014

Årssammanfattning

Jag tänkte jag skulle göra en roligare sammanfattning av året också. Frågorna är snodda rakt av, från Underbaraclara.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut? Jag vågade lita på Gud att vårt liv och ekonomi skulle lösa sig. Vi kastade oss ut, min man och jag. Vi jobbar halvtid båda två och lever i ganska mycket ovisshet. Men Gud är med oss!

Genomdrev du någon stor förändring? Jag försökte mig på downshifting och tänker att mer tid med familjen å vänner är värt så mycket mer än pengar. Jobbigt, men också roligt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, minsann! Synd att hon bor så långt bort bara!

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas? 27 februari, farmors begravning. Men också 20 juni, då gick jag äntligen på semester och det var soligt och varmt och vi var husvaktare med pool och stor trädgård

Dog någon som stod dig nära? Ja, farmor och Jonis

Vilka länder besökte du? Inga faktiskt. Jo Danmark, men det räknas väl knappt?

Bästa köpet? Oj kluring. Jo, mina två bikinisar. Kände mig så himla snygg å bekväm i dem båda. Den ena vintage från second hand (oanvänd dock) och den andra från river Island. Både med hög midja och välsittande bh:ar

Gjorde någonting dig riktigt glad? Ja, när min man fick en tillsvidaretjänst på Apple. Eller mitt extrajobb på fritidsgårdar i stan, världens bästa jobb i tell you!

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015? God hälsa och mer träning

Vad önskar du att du gjort mer? Chillat ner! Jag har stressat så mycket det här året. Både i kropp och själ. 2015 ska bli året jag lär mig. Lite mer

Vad önskar du att du gjort mindre? Stressat då kanske, hehe

Favoritprogram på TV? Lätt Chicago PD. Älskar sånna där brutala tv-serier. Ingen aning om varför, jag är ganska känslig egentligen. Men åh. Se den!

Bästa boken du läste i år? Oj hjälp, jag läser ju typ aldrig! Jag läste en chic lit-bok som var helt ok

Största musikaliska upptäckten? Ellen Vingren tror jag. Hon är grym

Vad var din största framgång på jobbet 2014? Framgång på jobbet? Are you serious? Jag jobbar som lärare. Punkt.

Största framgång på det privata planet? Att jag, fortfarande, försöker hitta balansen med jobb, barn och en man som jobbar konstiga tider. Det börjar gå bättre tror jag.

Största misstaget? Att jag stressat sönder min kropp. Men, jag försöker se framåt på den biten. Mindre stress nu för katten!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Så otroligt mycket ledsnare än många andra år. Jag är glad att 2015 börjar snart!

Vad spenderade du mest pengar på? Jag spenderar bara pengar på mina second hand-kläder så det är väl det? Eller bilen kanske. Hua

Något du önskade dig och fick? En fantastisk fin och varm och minnesvärd sommar

Något du önskade dig och inte fick? God hälsa med mycket träning och glädje. Det ska jag ta igen

Vad gjorde du på din födelsedag 2014? Åh fy, det hade jag glömt, att det var en riktigt sunkig dag. Jag låg hemma, yr och så ont i magen att jag knappt kunde göra något. Det var bara två veckor efter farmors begravning....

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Haha ja verkligen. Men jag tror alla fattat vad det skulle vara

Vad fick dig att må bra? Min familj och mina vänner som bryr sig om mig i alla lägen!

Vem saknade du? Farmor. Usch, får ont i hjärtat.

De bästa nya människorna du träffade? Oj shit, har jag träffat nån ny? Tror inte det! Inte på det sättet i slla fall.

Mest stolt över? Att jag tagit mig igenom det här året. Det känns som ett mirakel faktiskt. Och stolt över min man också. Han är så grym på alla sina jobb

Högsta önskan just nu? Att ha god hälsa och att Sverigedemokraterna inte kommer med i riksdagen till våren. Lite lagom trött på rasister måste jag säga.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Träna, skratta, glädjas!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar