onsdag 8 januari 2014

Nyårslöfte nr 6: #yolo

Nyårslöfte nr 6: #yolo

För er gamlingar som inte hängt med: yolo betyder you only live once. Du lever bara en gång. Yes! Ibland tror jag att jag personligen behöver tänka lite yolo. Kanske till och med lite hashtag yolo. Ursäkta, det börjar bli lite för internt här.
Jag är väldigt planerad av mig. Gärna planerar jag in i minsta detalj. Men jag är också väldans bra på att vara spontan. Ibland för bra, vilket leder till att jag dör av trötthet ibland.
Men att tänka lite, man lever bara en gång, tror jag kan leda MIG till att våga göra lite mer grejer. Prova nya saker, satsa lite mer och inse att antingen blev det #fail eller så blev det asbra! Eller hur?
Jag vill inte misstolka yolo med att göra en massa dumheter, det känner jag bara är onödigt. Jag tolkar det som att våga mer, våga leva ut sina drömmar kanske, våga säga nej till andras idéer, våga vara sig själv fullt ut, våga drömma vidare, större och bättre, våga stanna på sin plats och acceptera, våga stå upp för sin sak, det du tror på. Våga ge vidare, våga vilja mer och våga bli bara bättre.

Det är till och med så att jag funderar på att springa ett marathon. Men om jag ska fortsätta fundera på det lär det passera, så det kanske är bäst att bestämma sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar