tisdag 28 januari 2014

Bloggen som bytte liv

Ja det händer ju inte så mycket här. Det händer desto mer i verkliga livet kan jag lova. Jag halvlever och då med andnöd, yrsel och magkatarr. Fast det konstiga är att jag är väldigt glad. Jag är helt stormförälskad i mitt jobb (HUR kan man hitta rätt så snabbt???), jag älskar mina underbara, yviga, trotsiga (en av dem i alla fall), envisa, galna och myspysiga kids, min man är snyggare än någonsin med sin sexiga mustasch och jag har shoppingförbud i vanliga affärer vilket leder mig till en bättre livstil rakt igenom.
Jag har dessutom kommit igång med löpningen efter två veckors sjuka och sprungit milen två gånger det här året, redan! Jag är så STOLT! Milen är en... milstolpe, hehe, som jag kämpat emot hela hösten. Jag ville i somras, och gjorde det, men bara en gång i ett lopp. Jag vågade liksom inte, och det är faktiskt helt sant.
Andra januari bestämde jag mig för att bara göra det, om jag så skulle krypa hem. Eller ringa taxi. Jag klarade det i världens regnoväder och sedan sprang mil nummer två i värsta snöovädret.
Jaja. Kul är det minsann!

Jag tror att bloggen kommer byta liv lite. Jag vill skriva om saker som inte bara berör second hand-livet. Så det kommer jag att göra förmodligen.

Som idag skrev jag ju om träning. Jag gillar träning. Jag mår så bra av det och tycker det är SÅ KUL! Jag hade velat bli personlig tränare. Det kanske kommer i framtiden, vem vet? Jag gillar att utmana mig själv, men bara sådär lagom, och sedan är det riktigt gött när man klarat det. Ju.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar