söndag 1 september 2013

okej hösten, jag är redo!




Var hämtar man inspiration ifrån egentligen? Jag har varit på en kort resa till Stockholm (med tråkigt och oväntat slut dock - fick åka hem för jag blev sjuk...) och försökt suga in storstadsinspiration så gott det gick. Men åh. Jag älskar sånna där städer. Stora städer där alla vågar vara sig själva. Hipsters, söderkisen, fashionistan med de dyra grejerna, och så alla människor som faktiskt inte bryr sig, eller tror att de inte gör det i alla fall.
Jag har påverkats lite av H&Ms deppiga, helsvarta kampanj och känt att hösten gärna får vänta läääänge. Men nu har jag börjat se människor med färger, blandat med skinn, denim och manshester. Och så kan jag tänka mig att jobba.
Kanske blir det mycket svart men gärna något som bryter av, till och med vitt får det vara. Jag älskar ju kappor och kan inte sluta kära ner mig i dem. Jag lär investera i minst en second hand-kappa i år... 
Och detaljer. Mer halsband och läppstift. Mer färgiga detaljer, gärna röda, rosa eller gröna. Mm, i like. 
Och visst ska klänningarna fortsätta bäras - bara med strumpbyxor såklart. Kanske tjocka, kanske färgglada. 
Ja, hösten, nu känns det genast bättre! Du är varmt (?) välkommen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar