fredag 16 augusti 2013

äntligen är sommaren över!


Nu är sommaren slut. Tycker jag. Eller jag bestämde det lite kort härom dagen när jag började på nytt jobb. Det är så konstig grej, att börja på nytt sådär. Jag har liksom fått en tjänst som antagligen sträcker sig rätt långt - inte bara ett vik. Det känns stort. Och plötsligt känner jag mig sådär vuxen som alla andra med ett riktigt jobb.
Och visst är det lite skönt att sommaren snart är oss förbi? Jag gillar när jag har fått ut allt av den, svettats vid stillasittning, blivit brun om benen och känt saltvattensmaken i munnen. Då, då har jag njutit av en sommar och det har jag verkligen gjort i år.

Och visst har det blivit en del second hand-turer i sommar, javisst. Ganska många faktiskt. Skjortan ovan är inhandlad på Emmaus i Malmö och sedan sydde jag om den till en kortärmad, istället för långärmad alltså. Välanvänd kan man säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar