tisdag 21 maj 2013

jag välkomnar 90-talet med glädje!


När jag var liten hade jag inte platåskor. Jo vänta, jag hade ett par Spice Girls-platå som jag knappt kunde gå i. Alla tyckte i och för sig att de var skitcoola och likaså jag. Men de var väldigt höga och som sagt, inga springskor direkt. Då var jag 13 år.
I vintras hade min största idol Marie köpt sig sina första platåskor, sen vi gick mellanstadiet tillsammans och avundsjukt dissade allas Buffaloskor. Jag insåg att ja, ja, jaaaaa! Det är den pusselbiten som saknas i mitt liv, mitt hjärta som inte kan bli helt, min själ som längtar efter något annat, min kropp som skriker efter... ett par riktiga platåskor. (jag kan ha överdrivit lite grann där)

Jag älskar mina Converse, jag nästan bor i dem och går otroligt bra i dem också. Jag som annars kan ha svårt för andra skor än fotriktiga nu för tiden (yes, true). Jag tröttnade lite på mina vita Conversisar dock och hittade dessa. Dessa vackra, fina, platåskor. De sticker ut lite. De är inte en par i mängden, fast ändå är de det. Jag kan vara osynlig fast ändå synas.
Ah, jag älskar dem. Jag har bara använt dem en dag men oj oj oj vad jag ägde alla gator jag spatserade på.

Det roliga med dessa skor är. Att. Jag hade egentligen inte alls råd att köpa ett par nya skor för 650 kr (som btw är ganska billigt för dessa, köpta på asos.com, tips-tips!). Men jag kom på, att om jag säljer andra skor och tjänar ihop till dessa. Då kommer jag 1) kunna köpa dem 2) känna att jag verkligen "förtjänat" dem 3) se min investering och känna mig nöjd.

Jag känner mig alltså otroligt nöjd när jag sålt tre par skor och precis tjänat ihop till dessa finingar. Jag blir lite stolt. Nästan som att det inte fanns något viktigare på jorden just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar