måndag 18 mars 2013

ett, två, tre... TRÄNA!



I födelsedagspresent fick jag en väldigt, väldigt bra bok, för oss som är nyblivna/är, hehe, mammor. Den handlar om träning och hur man bygger upp sin stackars kropp efter graviditet och förlossning. Väääldigt bra, speciellt om man älskar träning (som jag) och haft en hel del problem med till exempel foglossning (som jag).
Så idag börjar mitt nya liv. Typ. Jag började ett nytt träningsliv i och med att jag gick till naprapaten också, men nu känner jag att kan köra ordentligt och känna mig trygg.
Olga Rönnberg som kvinnan som skrivit boken heter, röstar för korta, intensiva pass flera dagar i veckan, istället för långa pass en-två gång i veckan.
Pilatesbollen är kung. Den hjälper bygga upp bäckenet och bålet igen och det är ungefär precis vad jag behöver göra med före detta foglossningssmärtor.
Nu ska jag snart sätta mig och göra mitt egna program och det ska bli riktigt roligt alltså! Nu ska ryggontet bort for good och jag ska bli ännu starkare och må som en gudinna. Yes!

Någon som är på? Träning förlänger livet, vet ni. Hihi.

4 kommentarer:

  1. Jag är på! Beställde boken igår :) älskar Olga!

    SvaraRadera
  2. Åh det är så kul att göra egna träningsprogram!

    SvaraRadera
  3. Jag är på, men det vet du! :D

    SvaraRadera