söndag 10 mars 2013

en ny kärlek




Sedan vi, för snart ett år sedan, flyttade till större, har intresset för inredning ökat. Det är verkligen roligt tycker jag, och handlar såklart det mesta på loppisar och second hand. Mest för att min livsfilosofi utgår från det - att återvinna saker - och det kan skava i hjärtat att köpa nya grejer när jag så väl vet att det går att hitta minst lika fint i andra hand. Det mesta hemma hos oss är ärvt, fått eller handlat second hand. Det är en skön känsla.
Och ibland lyxar jag till det med nya saker. Till exempel när jag fyller år eller när jag hittar något som verkligen satte sig i hjärtat. Igår var vi ute i Boningshuset  och tittade efter födelsedagspresent till mig. Jag har fått en kanna i ett speciellt märke och sedan köpt en till kanna (jag har sjuk dille på saftkannor) på halva priset där ute och tänkte att det kunde vara roligt att fylla på förrådet i samma märke. Mest för att det är så uuuunderbara färger och former! Märket heter Ib Laursen och är inte så farligt dyrt tycker jag.
Jag hittade lite pix på google nu och blev ännu mer inspirerad. Man skulle ju vilja ha öppna skåp eller snygga hyllor på nåt vis i köket, så att alla fina grejer kunde få synas! Min prickiga, turkosa kanna har jag också tulpaner i, precis som första bilden. Superfint!
Den sista bilden är ju otroligt inspirerande, men jag vet inte om jag skulle vilja låta mina fina saftkannor ha redskap i sig... Hm. Kanske får bli en loppiskanna till det!
Anyways. Igår köpte jag själv också tio tallrikar, vi har liksom inte tio av nånting och jag börjar samla på mig större utbud för större middagar. Det känns kul! Jag känner mig lite extra vuxen... De var på superdupersale och det blev lite olika färger med prickar på. Fantastiskt fint!
Har ni inget för er och är sugna på fin inredning så tycker jag verkligen ni ska besöka Boningshuset. Gööört!

1 kommentar:

  1. Du borde kolla in Leila Lindholms blogg, hennes kök är skitfint!

    SvaraRadera