söndag 24 mars 2013

en barnslig loppis

Igår var en årets bästa barnloppisar i stan. Jag insåg att jag visst är lite för trött och sliten för att gå på loppis. Japp! Det kan faktiskt vara så! Att gå in i en vanlig affär, som Lindex, Kappahl eller H&M, som är affärerna vi har i stan med barnkläder, så behöver man inte vara särskilt pigg för att shoppa. Det är bara att ta det som finns i rätt storlek och gå till kassan. Dessutom kan man ångra sig och komma tillbaka någon dag senare och lämna tillbaka det.
Jag kan erkänna att det krävs lite av en för att handla på loppis/second hand. Det är inte bara att gå in, titta, välja, klar! Nopes, du måste tänka lite. Leta, förmodligen, och försöka se om storleken som står i plagget kan passa dig/dina barn, för en del kläder är ju större/mindre och så vidare, och så vidare...
Igår trängdes jag och en kompis med sjutusen andra galna föräldrar och stod i kö i EN OCH EN HALV TIMME. Jag är glad att jag är erfaren nu och hade med mig små chokladbitar till mig och min kompis, och en flaska vatten. Det kan bli så galet varmt och jag undrar faktiskt om det inte kommer att bli en och annan svimningsincident på en sådan där barnloppis alltså.
Nu kanske ni skräms lite av att gå på barnloppis... Det är oftast inte så farligt, det är faktistk kul. Förutom att jag var så himla trött... Det påverkade lite väl mycket märkte jag. Men, jag kom hem med väl genomtänka plagg (for once) och plockade bort sånt jag faktiskt inte behövde. Och så köpte jag ett av mina bästa barnloppisplagg nånsin. Jag lovar att visa i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar