tisdag 26 februari 2013

Världens bästa jobb - såklart

Idag har jag varit i skolan. Usch vilken ångest-känsla det är på det. Hela kvällen igår försökte jag hålla mig vaken för att slippa gå och lägga mig och få tisdag - skola. Självklart gick allt jag fasat för jättebra och självklart, ja självklart, blev jag inspirerad av den gubbiga läraren att faktiskt längta efter att få bli lärare själv. Vilken känsla! Yes!
Jag har inte direkt längtat efter att komma ut på skolor och arbeta som lärare. Jag har nedvärderat yrket och bara lyssnat på dem som klagar. Men vad skönt det ska bli! Jag är inspirerad. Jag ska bli världens bästa lärare och jag ska göra mitt bästa för att tala gott om det.
Jag kan också se ljuset i tunneln där jag faktiskt kommer att bli helt och håller klar med min utbildning efter sommaren! Alla poäng kommer då vara tagna och åh! Det känns underbart. Igår firade vi det med pizza.
Ikväll börjar ännu en ny tid i mitt liv. Otroligt spännande, jag längtar! Mer om det en annan gång.
Nu ska jag sätta mig på tåget och filosofera över läraryrket. Vilket jobb! Wow!

1 kommentar:

  1. Heja heja! Jag tror också att du blir världens bästa lärare, jag håller på öva upp mig på jobbet för att bli världens bästa förskollärare haha =) Spännande med en ny tid, hoppas vi får läsa om vad som händer framöver! kram

    SvaraRadera