måndag 6 augusti 2012

summer feet and autumn thoughts




Den här sommaren har verkligen varit den konstigaste egentligen. Och frågan är om det verkligen har varit sommar? Jo en del dagar har ju varit varma och så, men det har verkligen varierat på väderleksrapporten.
Jaja. Snart är det höst i alla fall och det är väl inget att gnälla över. Det är bara att drömma vidare om nästa sommar. Kanske nästa blir en solig och fin och vi kan hänga på stranden vareviga dag?
Det här året hade vi ändå inte kunnat vara så mycket på stranden eftersom det krånglat en del med mor&bebis...
Hursomhelst. Det är augusti och jag tycker alltid det är en lite vemodig månad. Det innebär att jag måste veta vad som ska hända, till nästa sommar och vila, och det innebär ofta att jag måste ta tag lite i mitt liv. Himla tråkigt egentligen, men så är det.
Den här augustimånaden kommer jag fundera på vad jag egentligen, på riktigt, vill satsa på med mitt lilla liv, efter mammaledigheten. Jag måste fundera på om saker och ting är värt besväret, mödan och arbetet eller om jag ska gå den enkla och trygga vägen och faktiskt göra det jag (snart) är utbildad till. Jag tänker att allt får ta sin tid. Jag får tro att det kommer bli rätt och bra. 
Den här veckan som går nu är jag gräsänka. Sjukt konstigt att vara hemma själv med två små barn. Och första natten kan jag väl meddela ligger på minus 23, men jag tänker att det bara kan bli bättre. Ja, kanske. 
Nu ska vi snart gå ut och leka i lekparken så länge vi orkar. Allt för den spralliga tvååringen! Tjooo!

1 kommentar: