lördag 21 juli 2012

The country side

Jag befinner mig långt ut på landet just nu. Sådär långt ut att man måste leta efter täckning på fånen. Eller sådär långt ut att det enda man har om man lyssnar riktigt noga... Är tystnaden. Mm. En speciell känsla.
Det är jätteskönt. Att få vila hjärnan lite och ha ordentlig facebook-fasta och äta mat på regelbundna tider (ja, vi är på läger).
Men jag är verkligen inte country-brud. Jag gillar lugnet, det gör jag. Och det är hemskt vackert.
Men fy vad jag ogillar alla små kryp. De är ju överallt!! Nähe. Jag kan då aldrig flytta ut i bushen. Men en vecka om året kan jag allt klara. Och njuta. Mmmmm....

1 kommentar:

  1. Läger är härligt! Jag är också i bushen, nästan ifa, i min svärfars hus på landet. Liiite mer mygg i Norrland än i Skåne, men ändå så himla skönt att vara här och slippa Malmö för ett tag. kram

    SvaraRadera