torsdag 26 januari 2012

week 24.



Det är lite kul att tänka på graviditeten just nu (okej, det här kommer vara ENDA gången "kul" och "graviditet" ingår i samma mening). Nu är jag i vecka 24. Om en vecka är det 15 veckor kvar. Det är ungefääär samma milstolpe som man har i början, i väntan på att illamåendet ska gå över, i väntan på att missfallsrisken ska sjunka, i väntan... Det är också bara fyra veckor kvar tills jag går in i tredje trimestern (önskar verkligen att det kunde jämföras med SEmestern...) och det innebär att jag snart kommer vara lika stor som en val. Eller en elefant. Och jag kommer ha ännu ondare för jag ännu tyngre.
Men det innebär också att jag snart kommer få hålla denna lilla fisunge i famnen! Och få gå på promenader i solen. Och mysa. Och ha vanliga kläder på mig. Och raka benen och måla tånaglarna. Och ha o-fotriktiga skor på mig...
Åh. Det är så mycket jag längtar till! Det ska bli så sjukt roligt att ha två små kids här hemma. Säkert hemskt jobbigt också, men det kan jag ju inte gå och gräma mig över. KUL, mysigt, läskigt, spännande... Mmm.

Tröja second hand (20 kr), hatt - världens bästa köp! mama-jeans, h&m

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Oj, något blev kostigt med min kommentar! meen; DU ÄR SÅ VACKER!! Vilken underbar mage du har :D

    SvaraRadera
  3. Filippa, du är sådär snyggt gravid om du förstår hur jag menar ;) Och jag gillar verkligen din nya header, så himla fin och mysig! Vad gör du nu efter examen fram tills bebisen kommer?

    SvaraRadera
  4. Ja jävlar vad snygg du är! Avis!!

    SvaraRadera
  5. Fina lilla krumelur<3

    Kram
    Jannice

    SvaraRadera