tisdag 24 januari 2012

vänskap & kärlek

Hittills gillar jag vad året 2012 har gett. Även om jag fortfarande går med känslan av att vissa saker verkligen måste "lösa sig". Mitt i all vardag med problem och lösningar, långvariga som provisoriska, så finns det saker som är lätta att ta för givet. Däribland vänskap & kärlek.
Jag tror det är bra att ta den för givet ibland, det är ju det som är lite meningen, med kärleken i alla fall. Den ska vara okej att ta för given från de man älskar.
Vänskap kan vara dumt att ta för givet, men när livet behöver en uppsving, tror jag vänskap även ska tas för givet.
Jag har redan under de här veckorna på det nya året funnit nya vänner och insett om igen, vilka otroliga vänner jag redan har. Det kan bara behövas en påminnelse ibland. Ett telefonsamtal med en kunnig vän kan förändra dagen, en lång pratstund om livet med en ny vän kan ge energi åt annat och ett meddelande från en nära vän kan vara upplyftande för resten av veckan.
Det är skönt att se tillbaka i vänskapsspegeln och inse att de finns där. Och det är inte dåligt alltså, att ha så många fina vänner som jag har. Det är så skönt att veta att de finns där. Att jag kan ringa, hälsa på, be om råd och hjälp och dessutom få råd och hjälp, energi, glädje och kärlek att ge vidare...

Vänner och kärlek alltså. Det är en himla bra grej!

1 kommentar: