måndag 23 januari 2012

idag börjar det


Några av mina bästa fynd: klänning, bolera, väska och skor

Idag börjar min vår som äkta sakletare. Eller vad är jag för nåt nu egentligen? Hm. Tåls att klura på. Jag har ju knappt köpt några möbler/saker på second hand innan, eftersom jag har så himlans svårt att kunna placera in det hemma rent mentalt. Men nu så! Eller ja, snart så! 
Ett av mina bästa tips för att hitta de ultimata sakerna är: öva. Det går inte att gå in en gång på Myrorna och tro att du ska göra världens fynd. Naj! Detta är en sport. Det krävs övning. Och övning ger färdighet. Idag ska jag öva mig på att hitta fina och bra saker - långvariga lösningar är målet. Då kör vi!

2 kommentarer:

  1. Jag kan hjälpa dig att spana när jag är ute på mina sakletarrundor =) Vad letar du efter? Förresten, det där med att bli gravid för att ha nån som sparkar på mig vet jag inte om det är rätt metod just nu, haha. Jag vill gärna blir gravid en dag men just nu känns det som ganska dålig planering att bli det nu med ett helt år kvar i skolan. Jag beundrar dig och Darya som orkar plugga med småttingar och gravidmagar, men jag är rätt glad att jag inte är i er situation för det verkar ganska jobbigt! Men fortfarande, all cred till er!

    SvaraRadera
  2. Visst är det en sport att hitta bra saker i andra hand. Den roligaste sporten jag vet :)
    Lycka till med ditt letande!

    SvaraRadera