måndag 30 januari 2012

to all you mamas to be - and myself


Jag har studerat H&Ms hemsida kan man säga. Jag ser mycket fram emot vår och sommar, speciellt sommar! Då har lillpyret ploppat ut, vi ska hänga på playan alla varma dagar, jag ska gå lååååångpromenader när jag kan gå (hehe) och massa annat skoj!
Men är det en sak jag VET av erfarenhet, så är det att jag kommer vara grymarns obekväm i min kropp. Den kommer se okontrollerat konstig ut med världens största tuttar. Japp. 
Så. Jag har redan, mentalt, börjat förbereda mig inför sommaren och tänkte ge några tips till er som också kanske känner er obekväma i kroppen, mest på grund av barnafödande då. Eftersom mina tips också innefattar amningskläder. Och det bästa är; ingen bryr sig om våra konstiga kroppar ändå, därför kan lite sköna tips bara pigga upp, eller hur?!

1. Haremsbyxan/mjukisbyxan - en god investering kan jag nästan garantera. Just haremsbyxan är inte bara extremt cool, den är så skön också! Perfekt till ALLA vardagar och kanske någon fest?!
2. Amningen - om du, som jag, tycker alla amningsplagg 1) är overpriced, 2) fula, varför inte investera i några blusar med knäppning eller omlottklänningar/toppar? Kanske lite krångligare, vad vet jag, men då får man i alla fall känna sig snygg once in a while. 
3. Färgglatt - investera och rota fram färgglada saker. Skor, väskor, sjalar, koftor och tights! Livet blir betydligt mycket roligare då!
4. Skärpet - sätt ett skärp i midjan och låtsas att midjan kommit tillbaka
5. Playan - ett av de tråkigaste och svåraste valen. En bikini/baddräkt som kan ammas i (kanske?) samtidigt som inte alla ägodelar trillar ut. Hm. Kanske en omlottbaddräkt som på bilden? Vi lär ju åtminstone ha sommaren med snyggast boobs i år, kanske nåt att vara glad åt?

Allt detta är ju från H&M. Själv kommer jag frenetiskt leta efter schyssta plagg på second hand. Men det är skönt att veta att det finns lite och välja på i affärerna också! Vi kanske borde ta en mamas-to-be-second-hand-runda en dag?! Haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar