söndag 27 november 2011

thanksgiving-ily



Igår firade vi Thanksgiving! Wow. Vilken grej. Jag säger som Marie; den här traditionen ska följas. Det är ju inte precis som att man INTE har något att vara tacksam för!
Jag är tacksam för:
- min underbara man. Huuuuuuur lyckades vi få varandra? awesomeness
- min fantastiska, älskade lilla dotter. hjälp. nej, det finns inte ord!
- mina nära, fina, vackra och uppmuntrande vänner
- min familj! wow, som Elysia skulle sagt
- min praktikplats.
- mina underbara klassisar i Malmö!
- att utbildningen snart är över
- att jag har en säng, ett hem, mat i kylen och en någorlunda inkomst
- att bilen fungerar
- glädjen i livet
- sojalatten på espresso house
- den nya, apbilliga vinterjackan jag handlade idag - som klarar gravidmagar!
- våra cyklar
- en ny fåån
- glädje, kärlek, gemenskap!

Oj! Listan kan göras längre. Men nu ska jag förflytta mitt älskade, supersjuka barn från soffan för att få in en ny! Och det kan jag också vara tacksam för. Att vi aldrig behöver lägga mycket pengar på möbler. Ibland fås de till och med. Som idag; en ny liten soffa!

Hej och tjing! Vad är du tacksam för?

4 kommentarer:

  1. Mycket, är verkligen tacksam för allt. Min familj, min man, min dotter och bebis i magen, mina klassisar :), tak över huvudet, mat på bordet... ja, listan kan göras lång! :) Vilken tur man har haft här i livet, kan bara vara tacksam!

    SvaraRadera
  2. Vad nyttigt det är att tänkta efter och komma på allt man är tacksam för, särskilt dom dagar som man är lite gnällig och besviken. Jag har massor att vara tacksam över och nu när lite julpynt är framme så kan jag till och med vara lite tacksam över vår sketna lägenhet som jag ibland avskyr. =)

    SvaraRadera
  3. åh. jag är så otroligt tacksam för Patrik, helt sjukt tacksam!

    SvaraRadera
  4. Va snyggt du smög in din graviditet.... hahaha :D

    SvaraRadera