fredag 18 november 2011

the Prada moment






Det är kanske inte alla som vet det, men jag är verkligen en sucker för lyxmärken när det kommer till kläder. Jag skulle aldrig för mitt liv få för mig att "spara ihop" till en äkta Chloé-väska, en äkta Chanel eller ett par Prada-skor. Men jag älskar att titta på det. Speciellt på riktigt. När vi var i London gick vi längs Sloane Street vilket visade sig vara Londons finaste shoppingstråk. Vi gick aldrig in i någon affär, men drömma går ju. "Tänk om man jobbade där, tänk om man var rik på riktigt..." Osv. Det är kul och drömma! Det är en del av vardagen ju.
Men en kväll när vi skulle hem till vårt hostel, som låg i ett av Londons finaste kvarter (och var sjuuukt billigt och rätt sunkigt, hehe), gick vi in i Röda Korsets second hand-butik. Vi tänkte att vi kanske skulle kunna fynda nåt riktigt billigt, som hemma i Sweden.
Efter en stund inser vi att det inte är nån vanlig second hand-butik. Det är BARA riktigt fina märkeskläder och skor. Jag blev heeeelt till mig när jag såg de lila Prada-skorna. SJÄLVKLART provade jag dem och var lycklig ändå till hemresan!
70 pund för ett par äkta Pradas är ju ingenting. Som tuuur var var de 1,5 storlek för stora. Hehe.
Jag hittade dock ett plagg som inte var lika märkeslikt de andra, en affär i London som heter Dorothy Perkins. Och hem kom jag med en riktigt snygg Zebra-klänning.
Kändes galet bra.

And that´s people. That´s my real Prada moment.

3 kommentarer:

  1. Värst vad du är ute och reser! Jag vill också =) Snygg header förresten!

    SvaraRadera
  2. Vad snygga de var! Speciellt ihop med de gula strumpbyxorna!

    SvaraRadera
  3. ÄLSKAR din nya header!!!!!!! NICE!!!

    SvaraRadera