måndag 5 september 2011

köpstoppet

Klänning, väska, halsband och skärp, second hand

Idag har jag bestämt mig för en viktig sak. Jag ska ha köpstopp. Inte så länge dock, jag ska ha det hela september tänkte jag. Kanske oktober också, vi får se. 
Jag är så påverkad av den där boken, Modemanifestet, och känner starkare och starkare för var dag som går, att jag KAN INTE bara glida med här i världen. Eftersom kläder, fashion och allt där till, är mitt största intresse, så måste jag liksom vårda det. Ta det på ett bra sätt och kanske vara en förebild i det? What do I know.

Men, from now on så är det köpstopp som gäller. Jag var senast idag i second hand-affär och jag känner liksom att... ja, precis.
Min önskan är att min kreativa ådra ska slingra sig framåt, sakta men säkert, kanske. Och då går det inte att mata på med nya plagg och saker, utan då måste jag göra en djupgrävning i garderoben! Lära mig vad som finns och se möjligheter med ALLT.
Tänk och få jobba med det man älskar mest.....

Utmaning: Vem är på? Gäller hela september från och med nuuuuu!
Och om du är på, fundera ut varför du är det! Det blir alltid lättare då, tror jag.

3 kommentarer:

  1. Jag vill va på men jag vet inte om jag vågar - JO jag är PÅ!

    SvaraRadera
  2. Jag är på September ut till att börja med =)
    Har tänkt på detta innan, men det är bra att vara flera!!

    SvaraRadera