måndag 29 augusti 2011

modemanifest



Just nu läser jag den bästa boken jag någonsin skådat, tror jag. Min kompis Olof, som också är min personliga bibliotekarie, har beställt hem den här boken till bibblan här hemma.
Jag är helt fast. Jag vet inte vad som händer med mig själv, men jag tror att det kommer synas resultat i framtiden här på bloggen.
Den handlar framför allt om författaren, som har tagit ett helt års köpstopp av kläder. Hon är ganska insatt i modebranschen och går på modeveckor över hela världen osv. Ändå vågar hon detoxa sig själv från klädeshandling. Det är så coolt!
Syftet tror jag är att visa oss övriga modenördar, att kläder faktiskt borde behandlas med omsorg. Vi lever i ett slit-och-släng-samhälle och det är lätt att spontanhandla bara-för-att.
Mer om detta senare, när jag samlat mina tankar.

Det är bra. Fett bra. Köp den eller låna den efter mig på bibblan, vetja.

1 kommentar:

  1. Åhå! Den har jag tänkt att läsa ungefär hela sommaren, nu kanske det får till att bli av så kan vi inspirera varandra!hejja!

    SvaraRadera