söndag 21 augusti 2011

The New York Saga


Det är tisdag morgon i New York, Manhattan, Lower Manhattan för att vara exakt, och självaste jag hade nog vaknat runt 05.00 denna vackra, varma, soliga dag. Men jag låg kvar i sängen till åtminstone 6.00. Den enda som lyckades erövra jetlaggen ordentligt var nog Hanna, vi andra två vaknade tidigt varje dag. Men, vid 7-tiden var vi påväg ut i alla fall. På äventyr! Och vi började med den röda hissen.


Precis rakt över gatan låg ett Starbucks. Awesome. Bagels till frukost varje dag. Perfa!


På väg till Batter Park, som ligger längst ner på Manhattan och väldigt nära oss. Här strosas det genom Financial District, och just på den här bilden tror jag flickorna står på Wall Street.

Jag ser antagligen något riktigt coolt.


Här är "börsen". Det var här inne Carrie i Sex and the city skulle "ring the bell". Yeeaah!


Det ÄR coolt att gå förbi feta märken när man bor i en liten, liten stad i vanliga fall. Så är det bara.


Här sitter vi i Battery Park, som vi hamnade i flera gånger när vi bara ville chilla. Perfekt ställe kan jag säga. Här satt vi och njöt av morgonluften, den tidiga morgonen och veckan som komma skulle.


Andrea och Statue of Liberty. YEAH baby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar