tisdag 29 mars 2011

not just history

Den här bloggen får mig att känna mig grymt ytlig ibland. Precis som, ja, som flera undrar, ifall jag bara shoppar hela tiden. Alltså, jag gör ju verkligen inte det. Långt ifrån liksom.
Därför tänkte jag skriva ett inlägg om vad jag är för en. Kanske är du ny här, eller aldrig träffat mig på riktigt. Kanske känner jag dig jätteväl och du tror att jag fått dille på shopping. Okej, här är mitt liv.

- Jag är en gift kvinna, som ibland undrar hur jag kan ha sån tur att få en sån otrolig make. Han är min allra, allra bästa vän och jag älskar att umgås och prata med honom. Han är min stora idol dessutom, för han kan så mycket och är bra på så många saker. Ibland lär han mig nya saker; som att spela gitarr, eller historien bakom andra världskriget eller kanske nåt tråkigt han sett på Discovery Channel.
- Jag har en dotter också. Hon fyller ett år imorgon. Det är jättecoolt! Hon är så cool och så himla, himla rolig. Hon tar väldigt mycket tid och energi i mitt liv och det är så skönt. Då slipper jag fundera på mitt tråkiga liv eller tycka synd om mig själv när jag har huvudvärk (jag tycker dock fortfarande synd om mig själv när jag har sån hemskans mensvärk, men det får de ta i huset här).
- Jag älskar att träna. Speciellt att springa. Nu när våren är här i Skåne springer jag hemskt gärna och hemskt gärna ofta. Jag gillar att plugga in lurarna och köra på i skyhög musik eller springa lugnare och prata med kompis (som springer med mig alltså). Jag gillar också andra träningsformer, men nu när tiden är knapp och orken är låg, är jogging en grymt bra grej.
- Jag har det senaste halvåret börjat gilla att laga mat. Jag har alltid hatat det faktiskt. Ja, så illa var det. Men nu gillar jag det. Jag har ett fint, rosa förkläde som jag trär på och sedan står jag där och filosoferar och tänker och försöker och misslyckas och lyckas. Och ibland blir det jättegott.
- Jag umgås nästan alltid med någon. Det är kanske det bästa jag vet. Sedan vi flyttade in i vår nya lägenhet har det varit folk hos oss varje dag. Det är så härligt! Alla är välkomna! Vi har jättemycket saft i skåpet och jag kan alltid knåpa ihop lite chokladmuffins. Umgås är bäst!
- Jag och min man jobbar med ungdomar här i stan. Han är ungdomspastor i kyrkan där vi går och jag är ungdomsledare med honom. Fast han är anställd och jag är bara en brinnande galning. Jag älskar ungdomar, det är det bästa jag vet. Ibland åker vi på läger och annars träffas vi med de galna ungdomarna minst en gång i veckan. Och sen går vi till kyrkan på söndagar också faktiskt. Det är fint, det.
- Jag älskar att skriva. Ibland sitter jag och klurar ut nya böcker, noveller eller kröniker jag ska skriva, som jag aldrig gör. Men tanken är god och vem vet, nån dag kanske något blir av?
- Ja, sen går jag ju i skolan också. Det tar mycket tid och mycket kraft. Men jag är glad att jag har så fina vänner där, det gör det alltid mycket roligare! Och speciellt kul är det när vi (jag&Darya alltså) kan dansa loss mitt i det seriösa tentaskrivandet. Mm. Gotta love us!

Så ja. Nu har jag lyckats pränta ner lite viktiga, kuliga och händelsefulla saker i mitt liv. Kul va? Jag kan tänka mig att det blir mer second hand framöver, men jag var bara tvungen att ta död på det ytliga för en stund. God afton!

1 kommentar:

  1. jag tog för givet att det fanns en människa bakom "all det ytliga" =). en blogg om shopping handlar naturligtvis OM shopping! jättekul blogg!

    SvaraRadera