måndag 28 februari 2011

some day




Åh, snälla, någon, ge mig en snygg-pose-skola. Inte en fejk-pose-skola, men liksom, hur man ser snygg ut. Eller, i alla fall inte tafatt, klumpig och obekväm! Please?!

Anyway. Idag har jag på något vis ändå flera (tre) second hand-grejer. Jag har min tröja ju, den köpte jag på Emmaus i Malmö för några månader sen. Sedan jeansen. Kommer ni ihåg att jag en dag bara blev så inspirerad av den här bilden? Jo, så rotade jag fram dessa jeansen. Jag fick dem av en kompis i somras nämligen. Ni kan ju ana hur glad jag blev när jag kom i dom, jag trodde det aldrig! Men i kom jag, och det gör jag fortfarande.
Jag hade så sjukt svårt att matcha dem och kände mest att de var lite fööör mycket. Och nu, ja nu älskar jag dom! De sitter lagom högt också och håller in mestadels av fläsket som bara vill ränna iväg på annat håll.
Perfekt!
I övrigt är jeansen från Topshop, en affär jag älskar, men aldrig har råd att köpa nåt ifrån. Så, tack Bella, jag älskar jeansen (och dig! eller, var det för mycket kanske? ;)).

Bootsen är från Pingstkyrkans Second Hand i Helsingborg. 100 riksdaler kostade de underbaringarna!

8 kommentarer:

  1. Skitsnygga jeans ju! Kolla in www.junesabstracts.blogg.se, hon är grym på att posera!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte heller posa, men det handlar nog mest om att jag är så fruktansvärt missnöjd med min kropp. Om du mot förmodan har nåt fläsk som vill ränna iväg så är du grym på att dölja det!

    SvaraRadera
  3. vilken underbar kombo! jättesnyggt! om du tar mindre helkroppsbilder kanske det går bättre? alltsåkläderna får vara med på mer av ytan.. äsch.. =d egen stil är rätt stil!

    SvaraRadera
  4. den är underbar! ultimata mysdressen. kom o join the träsk ;d

    SvaraRadera
  5. Äter du ostbågar med kinapinnar??? För att slippa kladdet om fingrarna eller är jag lost nu? Ostbågar är för övrigt det godaste snacket!

    SvaraRadera
  6. Åååh du har rätt, det kommer att bli en fantastisk sommar! Det känns bara så långt bort just nu. Men en månad kvar till nya lyan, det är kort tid med tanke på hur länge vi varit utan. Nu hoppas jag att tiden kommer gå fort också!

    SvaraRadera
  7. Håller med om att det inte är helt lätt att hitta en posé! Snygg tröja. Läste i din bloggbeskrivning o tyckte det lät jätteintressant! Jag är nämligen inne på samma linje. Efter 2 mån köpstopp (eller iaf tänka efter minst 2 helst 3 ggr) innan jag handlar nåt har jag redan märkt att jag blivit mer kreativ, mer nöjd med det jag har, mindre behov av att köpa nya kläder mm En härlig känsla.
    Jättefin blogg! tack för titten!

    SvaraRadera