torsdag 17 februari 2011

fashionista inspiration 2011




För att ta mig igenom varje dag som går, och med min förmodligen enda kreativa ådra, så letar jag alltid inspiration. Överallt. På gatan, i tidningar, på tåget, google-bilder, modebloggar och ja, alla mina vänner. De är alltid en inspiration. Alltid finns det något som jag snappar upp och vill göra till mitt egna.
Mode är galet roligt tycker jag. Jag älskar att kolla in, tänka ut, leta second hand och försöka uppnå ett roligare resultat. Men att vara fashionista kräver mod. Det gör det verkligen. Min största inspiration genom åren har varit min gamla, härliga bästis, Marie. Hon har alltid lyckats. Hon vågar alltid! Och hon är så galet kreativ (på sjukt många områden) att mode faller henne naturligt. Det är även hon som från början fått mig att ens våga handla second hand!

I år, 2011, är det färg som gäller. Och jag, jag om NÅN, älskar färg! Jag har alltid blivit upplyft och extra glad av färger, på dig som på mig. Och att det kommer in ännu mer i industrin gör mig riktigt glad! Så. I vår, sommar och höst, för att uppnå en riktig fashionfeeling, våga bära färg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar