onsdag 25 juni 2014

Den obligatoriska sommaromöbleringen

Ja och så var hon i farten igen då. Den irriga tanten i Fru Filippas (mitt alltså) huvud. Det var väldigt vad det kliar i fingrarna när det blir ledigt. En rastlös själ måste det verkligen bo i mig.
Men äsch, det gör inget. Jag har fått det av min älskade farmor tror jag, även om hon och jag inte delar blod. Men hon älskade att piffa, göra om, vrida bordet och byta plats på tavlorna eller blommorna. Och jag är precis likadan.
Och förra veckan, när vi bodde borta och njöt av ledighet med stort hus, pool och ägg direkt från hönset i trädgården, ja då satte hjärnan min igång och arbetade på högvarv.
Jag har ju länge tänkt att barnens köksdel ska komma ut och vara närmare vårt riktigt kök. Och äntligen, idag (!), fick jag tummen ur att sätta igång det arbetet.
Det har också rejält rensats bland barnens plastleksaker och hela tre kassar diverse saker åker till Röda Korset i Landskrona imorgon. Det känns bra att kunna bidra till min bästa fyndaffär!
Sedan undrade jag idag, senast, varför i hela friden det alltid samlas så mycket saker i min omgivning? Jag älskar att ha saker framme, jag är inte en sån där stilren person direkt. Men seriöst, någon måtta får det väl vara. Eller?
Och sedan har jag verkligen satsat på rosa alltså. Oj oj oj vad det skriker rosa här hemma nu! Och min man har inte sagt ett knyst. Än.
Jaja. Nu ska jag fortsätta röja. Och försöka låtsas som ingenting när min onda hals skriker. Typiskt ledighet, ska alltid bli sjuk på ett eller annat sätt va?
Tur det är ett par veckor kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar