tisdag 13 december 2011

stupid pregnancy thoughts


Läste ett idiotiskt inlägg om att Nicole Richie ser fet ut på bilden (she´s pregnant). Och att man inte ska förvänta sig att se smal ut igen. YES. Precis vad jag behövde läsa en dag som denna. Inte för att det viktigaste i mitt liv är att se smal ut, det är det faktiskt inte. Men jag är en av de (få?) som tycker att det är obehagligt hur kroppen förändras och att jag inte har någon som helst kontroll på det.
Ibland är det extra viktigt för personer att hålla sin åsikter för sig själva ju, speciellt när man talar med en gravid människa.
Jaja. Andra tankar som går igenom mitt huvud en sådan här trist tisdag är... livet. Hmmmmm....

2 kommentarer:

  1. Håller med dig Filippa, det är otäckt att förlora all som helst kontroll på hur kroppen förändras. Jag var lite rädd att inte bli som vanligt igen och undrade ofta hur kvinnor innan mig lyckats se fullt normala ut efter både ett, två och fyra barn. Tänk (en trist dag som denna) att du vandrat vägen förut och både du och jag vet att med lite tid blir man (nästan) som vanligt igen. Och att det är fantastiskt att ens kropp är skapad att faktiskt bära ett barn. Detta fina mirakel! Kram till dig!

    Becky

    SvaraRadera
  2. GÖTT ändå att folk reagerar! Om du vill känna dig upplyft igen kan jag uppmana dig till att läsa några av de kommentarer hon fick på sitt puckade inlägg! :)


    Brandi says:
    "How utterly sad to have an otherwise fun, fashionable, and amusing blog spoiled by a blatantly ignorant post,

    Obviously, you have never been pregnant or fat. Pregnancy changes a woman body in ways you can’t possibly anticipate or imagine, but it does not make you fat.

    Stupid+shallow+superficial = you.

    There. I said it. Deal with it."

    DU ÄR UNDERBAR OCH VACKER FILIPPA! När jag blir vuxen så önskar jag att jag kan se så SNYGG ut som du gör när jag är gravid!!!
    PUSS

    SvaraRadera