fredag 16 december 2011

jag är inte effektiviteten


Jag vet inte huuuur lång tid det har tagit för oss att sammanställa den julkortsprocess. När man är så galet trött, så galet gravid och så galet fokuserad på överlevnad (typ) kan saker ta en evighet ju.
Vi tog fotot på Elysia för flera veckor sedan. Sen photoshoppade jag lite förra veckan. Sen, tillslut, tog vi tag i saken och köpte lite kuvert och frimärken igår. Emanuel fick rycket och klippte korten igår (för er som känner honom vet ni att, att KLIPPA, det är kanske det största han någonsin kan göra... för ett julkort). Och idag letade jag upp adresser på nätet (typ farmor och farfar och alla andra släktingar jag inte kan). Men tro inte att jag är en sån där "duktig mamma" (vem sketen får säga att man är det om man skicka julkort?!), som skickar tonvis med kort. No no. Jag skickar till några bara. Men alla ni som läser här, ska ju självklart få en riktig julhälsning här, via bloggen. Bra va? Det är så jag jobbar. Inte effektiv, inte duktig. Men jag överlever!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar