torsdag 5 mars 2015

kom inte och säg att det är vår

Mars månad. Det är min månad det ju. Jag fyller liksom 29 nästa fredag, bara det. Jag fick också mitt första barn i mars månad. Och har så många fina och hemska minnen från just mars månad.
En del säger att våren kommer i mars. Jag har nog aldrig upplevt det ska jag säga. Och ej heller idag, när jag kom farande på min cykel till jobbet imorse, och halkade och slog mig nåt så brutalt. Det värker i många delar av kroppen just nu... Isgata! På våren?!
Jag är kanske bara sådan att jag inte vill ta ut något i förskott. Jag ÄLSKAR våren. Det har länge varit min absoluta favoritårstid, nu för tiden är det sommar..., och jag tycker inte om att säga att det är vår när jag fortfarande fryser häcken av mig.
Vår inne? Javisst! Det blir det ju ganska snabbt. Men vår ute... Nä, det tar jag sen när det faktiskt är det. Jag är nog också den som går längst i min vinterjacka och mina vinterskor, för jag hatar verkligen att frysa! Jag vägrar ta på mig vårjackan innan det är lagom varmt för det.
Det brukar också innebära, tråkigt nog, att jag inte får ha den så länge, eftersom sommarn plötsligt slår till och vi bara springer ut i tröja eller t-shirt. Oh well. I år får väl bli året då jag använder mina fina vårkappor länge och väl. Kanske till och med in på sommarn.
Nä fy. Än är det inte vår. Och det lär min arma stackars kropp få veta av ett par dagar nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar