torsdag 8 januari 2015

konsumtionshets som stör

Usch. Jag blir så trött på det. Konsumtionshetsen. Alltså, jag nekar inte att jag inte är en del av den. Det är jag ju tyvärr. Men usch vad det stör mig.
Speciellt när någon känd, hyfsat rik modebloggare skriver: jag har ju inga byxor att ha på mig så jag ska investera i ett gäng.
ETT GÄNG?!
Mitt sämsta tips till alla är ju att handla flera par av någonting, på en gång. Varför? Köp ett par. Använd dem. Gör olika mixar av det. Och förmodligen är du som jag, som faktiskt haaaar garderoben full. Du bara orkar inte riktigt hitta motivationen till att framkalla inspirationen.
Men den finns där någonstans.
Jag till exempel. Jag är en väldigt rastlös själ. På sååå många sätt. Det är galet vad rastlös jag kan vara.
När jag är sjuk, som jag varit i ungefär fem veckor, så blir jag tokig på att ha på mig samma mjukisbyxor och långkofta. Då kliar det i kroppen.
Men det är ju oftast inte förrän då, då när man är så uttråkad att det liksom inte finns! Då kan man ta tid att kika på bloggar, instakonton, kolla klädhemsidor och min favoritsak i helaste världen: sitta på en fik i massa timmar och spana på folk. Eller ja, det räcker med nån timme.
Och efter vår längtar jag inte än. Det tycker jag kan vänta, för det blir så himla kallt ändå att dra fram conversen och tunnkappan i januari. Jag väntar gärna in den och njuter ooordentligt sen när den kommer.
Jaja. Nu sitter jag i fjällen med underställ, osminkad och grymt ofräsch. Och njuter. Jag ska njuta ändå till lördag, men jag vet att på lördag då kommer jag längta efter vardagen och vardagsklädseln.
Men nu, nu njuter vi lite till här borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar