söndag 30 mars 2014

Imorgon är det äntligen måndag

Hjälp, som jag längtat efter måndagen den 31 mars. SÅ. Mycket. Sedan tidigare har jag längtat för att min gräsänke-vecka är över. Men nu när veckan blev som den blev, längtar jag ännu mer. Jag älskar verkligen att vara på mitt jobb, även om det ÄR en galet stressig miljö att vara lärare... Så längtar jag efter att ha måndagen, den bästa dagen på hela veckan, då jag ofta kan sitta och prata med elever, diskutera, ventilera och komma fram till bra saker. Jag har halvklasser hela dagen och det är liksom en bra start på veckan. SPECIELLT när man varit sjuk och borta, som jag ännu en vecka varit. Usch. Det är så drygt när man blir sjuk, sjuk, sjuk hela tiden eller barnen, och jag missar så mycket bara jag är hemma en dag. Naj, det är jobbigt.
Men, men. Innan sportlovet var jag inte hemma en enda dag, och det verkar jag fått sota för, eftersom jag ännu bara varit en full vecka på jobbet efter. Och snart har vi påsklov.
Söndagkväll innebär ofta en del fix för mig. Jag rotar bland kläder, och har ikväll insett att inspirationen ligger på minus noll (varför gör den alltid det i årstidsbyte?!), målar naglarna, tar en extra lång dusch, surfar runt på bra och inspirarerande bloggar...
Ikväll tänker jag också på mina fina, underbara 4-åring. Hon blev fyra idag och somnade som en stock i soffan någon gång mellan 18-18.30. Ipaden låg i hennes famn och hennes gula, ny-loppade klänning var dyngsur av födelsedagsspänningssvetten. Hon är så vacker min fina Bumsing, och så glad har hon varit idag. Och spänd. Och blyg. 05.48, NY TID, vaknade hon imorse och frågade mig om jag kom ihåg vad hon ville ha på sin macka. Och vad hon ville ha för dryck. Jarå, sa den inte lika spända mamman, men ack så trött.
En fin vårdag är nu över, snart är det måndag och jag ser fram emot ETT LIV med god hälsa. Hehe.

Trevlig vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar