söndag 23 mars 2014

dagens tankar

- Det finns bara en endaste tid i mitt föräldraliv som jag skulle kunna avråda icke-föräldrar till att inte skaffa barn. Och det är när magsjukan infinner sig. Då funderar jag ofta över livets skeenden och hur det kom sig att jag inte kunde veta hur trist och jobbigt det är när ens barn är magsjuka. Jaja. Om några dagar råder jag alla att skaffa barn igen.

- Jag kan inte bestämma mig om jag gillar modet med Birkenstock-skorna eller ej. Jag köpte ett par igår på Zara, för mitt presentkort jag fick när jag fyllde. Men nu är jag tveksam. Flipp eller flopp liksom?!

- Jag blir galen på min telefon som tramsar loss vid varenda samtal. Sjukt pepp på en rosa 5c alltså...

- Inte lika pepp på att vara gräsänka i sex dagar samtidigt som jag är en arbetande kvinna. Usch. Det här med gräsänkeri tycker jag vi kan skippa. I himlen i alla fall.

- Jag har införskaffat mig en skrivbok. Jag tänkte bli en mer skrivande typ i dagboksform. Det känns som det kan hjälp alla galna, skruvade och irriterade samt bra, tankar. Kanske?

- Det verkar som folk tycker det är vår i luften, men än har inte conversen åkt på. Igår tog jag vårjacka men det var ju det dummaste jag gjort, höll på att förfrysa.

- Just nu finns det tre fina hattar i min ägo. Me love!

- Kan inte sluta drömma om stora, vackra, vida kjolar. Och kanske små klackskor med strumpor i. Kanske lite röda eller rosa läppar också. Oj. Jag behöver ge mig in i mitt kreativa jag, känner jag.

- Nepp! Nu ska någon städa undan, handla och fixa eftersom alla andra är sjuka. Japp, det var jag som skulle göra det ja. Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar