onsdag 29 maj 2013

och så hände det otänkbara


Jag tog plötsligt tag i de där Diesel-jeansen jag köpt för 25 kr på Röda Korset i stan. De inhandlades ju enbart för att bli en kjol. En sån där kjol som jag älskar! Jag har en sen innan, som min svärmor hjälpte mig med, de gjordes av min mans gamla Diesel faktiskt. Men den är ju för tajt nu ju. Och då var det antingen 1) banta 2) sy en ny. Det andra alternativet kändes mest lockande!


Jag sprättar upp hela skiten. På insindan alltså. Sen nålar jag lite smidigt sådär.


Nåla där bak också. Det kan vara lite tricky, men jag klarade att sy det snyggt utan en utputande spets på rumpan. (stolt)


Sen tar du helt enkelt fram symaskinen och syr ihop det. Det är faktiskt jätteenkelt (annars hade jag aldrig klarat det....)


Jag gillar det fransigt så jag syr inget längst ner. Och så kände jag för en glipa, haha


Jag lovar att ni ska få se den på snart. Jag har den mest varje dag faktiskt!


Sen är jag så inspirerad nu för tiden så jag klippte av ärmarna på en jeansskjorta också. Det var typ lika svårt som det lät. Alltså jättelätt.


Ja, jag gillar ju fransigt, så jag tänker inte sy nåt där heller.

Och plötsligt har denna kvinnan två nya, fantastiska plagg som känns helt rätt. Det är så härligt! Det kändes ungefär lika bra som när jag shoppat nåt underbart. Näj, bättre! För jag har ju gjort det själv!

Jag vet inte om jag ska skriva detta men... ikväll ska jag försöka sy drapperier till våra garderober. Ja, vi får väl se vart detta slutar...

5 kommentarer:

  1. Grym känsla när man sytt någon man sedan använder ofta!

    SvaraRadera
  2. Det blev skitsnyggt Filippa! Och jag ser fram emot att få se bild på draperierna! Eller få se dem nästa gång jag kommer över. Puss!

    SvaraRadera
  3. Härlig blogg du har! Shoppar också mycket second hand (det här året bara!)och gillar att bli inspirerad, och det blev jag här!

    SvaraRadera
  4. Härligt inspirerande blogg. Handlar in-princip bara secondhand nuförtiden- om jag hade haft mer tid hade jag även köpt kläder som inte helt perfekt och sytt om dem.

    SvaraRadera