torsdag 21 mars 2013

dagens second hand-tur



Idag är äntligen dagen då jag fått tid att göra en liten second hand-tur. Det blir dagen till ära att åka till Pingstkyrkans Second Hand i Helsingborg. De har två butiker, en liten och en stor. Jag tänkte försöka hinna åka till båda, men fokus är på den stora eftersom de har möbler och grejer där. Den lilla har mest kläder och böcker. Men, på den lilla jobbar en av mina bästa vänner, och det är ju alltid kul att ses!

Idag har jag en lista på saker jag vill hålla ögonen öppna efter.
- Våriga plagg
- Lampor på hög fot, en till vardagsrummet och en till barnrummet
- Plåtburkar
- Skötväska

Vår skötväska - en adidasväska jag köpte på Blocket för tre år sedan - har börjat strula med dragkedjan. Jag hittade en sida som säljer jättefina ekologiska skötväskor... men... det är lite dyrt för oss just nu, eftersom en skötväska inte är något att investera i just nu, kan jag känna. Men idag slog det mig att jag ju faktiskt kolla om jag hittar nåt som passar oss i skötväske-väg på second hand! Döööh, kände jag lite. Varför har jag inte tänkt på det innan? Jaja. Ibland behöver man bara få upp ögonen lite.

Jag återkommer om jag gjorde några fynd!


1 kommentar: